Peniscola

3 november 2016 - Peñíscola, Spanje

De voorlaatste blog, we hebben nog een week reizen voor de boeg. Allerlei vragen met betrekking tot het thuisfront beginnen zich zo langzamerhand weer aan ons op te dringen. Zoals: “Hebben we eigenlijk een huissleutel bij? En zo ja, waar is die dan???” De camper drie keer binnenste buiten gekeerd en inderdaad de huissleutel gevonden op de meest logische plaats (in een vakje van het dashboard)…. Volgende vraag: “Kunnen we eigenlijk wel met onze verwilderde haardossen op de verjaardag van Pascal verschijnen???” Nou nee, eigenlijk niet, vinden we en daarom alvast maar een afspraak geregeld bij Paco en Maaike (onze kappers)… Hopelijk kost dat ons maar € 1,50 zoals in Albanië, maar we vrezen van niet… Tsja, weer bijna thuis…

Afgelopen week hebben we niet gereisd, maar zijn we op onze prettige camping in Peniscola blijven staan. Het weer was goed, redelijk veel zon, nauwelijks wind en zeker geen regen. ’s Middags ook nog lekker warm met een graadje of 23. Peniscola is een leuk stadje met een hele lange boulevard waar we prima wandelingen kunnen maken met Puk. Daarnaast zijn we twee middagen naar het strand geweest en hebben we lekker veel kunnen lezen. De skottel is wederom goed gebruikt en we zijn zelfs twee keer uit eten geweest bij hetzelfde tapasrestaurantje waar alleen Spanjaarden zaten en waar we voor weinig geld echt voortreffelijk hebben gegeten!

Alex heeft deze week nog een ware heldendaad verricht… We waren lekker aan het wandelen met Puk, toen we twee Nederlanders met loslopende hond tegen kwamen. Nou bleek dat beest niet echt geschikt om los rond te lopen, want hij viel direct ons Pukkie aan! Z’n baasje allemaal roepen en schreeuwen, maar die hond niet luisteren natuurlijk… Dus Alex, die helemaal tot het uiterste gaat bij de verdediging van ons oogappeltje, heeft die hond voorzien van een enorme rotschop waarna hij (de hond, niet Alex) vertwijfeld afdroop. Alex liep echter op teenslippers en die hond was nogal stevig, waardoor hij wel enkele dagen met een dikke enkel heeft moeten rondlopen… Maar Puk is nog heel en niet getraumatiseerd (hij probeert nog steeds elke hond te omhelzen) en dat is het belangrijkste… Alex heeft inmiddels ook geen last meer van zijn enkel gelukkig!

We hebben overigens bemerkt dat Spanjaarden er een merkwaardige wijze van honden uitlaten op na houden. We hebben het nu enkele keren op verschillende plaatsen aanschouwd. Een Spanjaard rijdt met zijn auto en daarin ook zijn hond naar een braak liggend terreintje. Laat daar zijn hond uit de auto stappen. Blijft zelf zitten en gaat een beetje met zijn telefoon zitten spelen in de auto. Roept na 10 minuten zijn hond terug die vervolgens weer instapt. En rijdt dan weer weg. Opmerkelijk hè??? En wij maar lopen met die Puk….

De camping begint inmiddels wel een beetje leeg te stromen. Vanaf volgende week wordt het ook een stuk kouder hier. Een graad of 16 maar…brrr… Veel mensen trekken verder naar het zuiden, met name Benidorm is geliefd hebben we gemerkt. Benidorm is zelfs zo populair dat je er niet zonder reserveren terecht kunt! Onze buren moeten hier noodgedwongen nog tot half november staan omdat er niet eerder plek is… We verbazen ons hier in Spanje toch steeds weer over het overwintergedrag van die Nederlandse pensionados. Waarom wil je met alle geweld met zijn allen naar dezelfde plaats???

Wij vertrekken morgen ook. Niet naar het zuiden, maar naar het noorden… Nog een keer naar Barcelona, want dat vonden we zo’n leuke stad en we hebben nog lang niet alles gezien!!!

1. Frank van der Hoeven:
    4 november 2016
    Mooi, 16 graden. Dan kunnen jullie alvast wennen aan de nachtvorst in Nederland. Wist niet dat Alex ook aan karate deed?
  2. Muriel:
    5 november 2016
    Wij zijn ook aan het aftellen tot jullie thuiskomst, wat gaat de tijd toch snel, het lijkt nog maar paar weekjes geleden dat jullie vertrokken. Haha jullie haardossen is niet het enige wat verwilderd is, wacht maar tot je de wijnstruik ziet thuis....De zon en regen hier hebben de groei vd zomer goed aangewakkerd! Geniet nog lekker van de tapas en vino, groetjes BuufMuriel
  3. Anton:
    7 november 2016
    Ik zal de verhalen gaan missen maar, idee: als jullie ooit weer thuis zijn, gaan jullie dan gewoon door met loggen, bloggen en vloggen ?
  4. C.Voogt:
    8 november 2016
    gelukkig heb ik nog een leesboek klaar liggen. ik zal jullie verhalen missen. trui in de camper? hier viel sneeuw vandaag
  5. Inge de Bekker:
    8 november 2016
    Leuk reisverslag.Groot gelijk Alex dat je die hond een schop hebt gegeven.Waren de eigenaren niet boos op je.Eigen schuld dikke bult toch?Nog fijne dagen en een goede terugreis.Jullie kunnen op het gemakje acclimatiseren.Veel groeten.