Barcelona en Cambrils

20 oktober 2016 - Cambrils, Spanje

Hierbij bieden we vast onze excuses aan voor het feit dat we inmiddels tussen de pensionados aan de Spaanse Costa Daurade staan en daarmee de spannende blogs die jullie gewend zijn uit Albanië (dubbele moorden, wilde politie achtervolgingen en beschuldigingen van betalen met vals geld) tot het verleden behoren. We leiden inmiddels een gezapig en weinig spannend bestaan hier in Spanje… Maar goed, we gaan er toch een leuke blog van maken!

Enkele dagen terug hebben we Barcelona bezocht. We waren hier beiden nog nooit geweest. Het meest indrukwekkende aan Barcelona vinden wij ver weg de Sagrada Familia, de door Gaudi ontworpen kerk die nog steeds niet geheel is afgerond. Gestart eind 19de eeuw en waarschijnlijk in 2026 gereed. Hij is echt heel anders als alle andere kerken die we ooit bezocht hebben. Gaudi heeft een geheel eigen stijl. Veel gebouwen in Barcelona zijn door hem ontworpen en enkele daarvan hebben we bekeken, waaronder dus ook de Sagrada Familia. Zelfs als je geen liefhebber van kerken bent, moet je hem toch eens gaan bekijken. Echt indrukwekkend! Verder is Barcelona sowieso een gezellige drukke en grote stad waar we met veel plezier vertoefd hebben. Wellicht brengen we op de terugweg nog een bezoek.

Inmiddels staan we al weer een dag of vijf op een camping in Cambrils aan de kust 150 km onder Barcelona. We blijven hier een week, want de zevende nacht is gratis en als echte Nederlanders kunnen we dat voordeeltje natuurlijk niet laten schieten. Het is een behoorlijk grote camping, met zwembad en twee restaurants, dus we lijden niets. Onze aankomst zorgde wel voor wat commotie bij onze Franse buren. We hadden juist onze camper geïnstalleerd en lieten Puk naar buiten voor een snuffelrondje op zijn nieuwe plek toen onze buurvrouw zwaar in paniek in het Frans tegen ons begon te schreeuwen. Ons Frans is vrij redelijk, maar hier konden we echt niets van maken… Wat bleek er aan de hand??? De buren hebben een konijntje, Fiffy, aan een lijntje voor de camper zitten en Puk liep natuurlijk al zijn lippen af te likken bij het idee van een lekker maaltje! Alex heeft toen nog even olie op het vuur gegooid door te benadrukken dat Puk toch echt een jachthond is… Dus de buuf bijna in tranen… Maar tot op heden lukt het ons om Puk in bedwang te houden en is Fiffy nog steeds in leven. Wonder boven wonder want er sluipen hier ook allerlei katten rond… Het is ons inmiddels wel gelukt, door het veelvuldig aanbieden van wortels, sla en gras om vrede te sluiten met de buren.

Cambrils is een leuk langgerekt vakantiedorp met jachthaventje en ligt vlakbij Salou. In het weekend hebben we deelgenomen aan een lokale wijnproeverij. De details kunnen we ons helaas niet meer voor de geest halen, ik weet ook niet waarom…. Maar volgens mij was het heel gezellig! Vanochtend zijn we naar Salou gewandeld. Dat bleek nogal ambitieus te zijn. We waren er pas na anderhalf uur en toen moesten we ook nog terug! Puk en Alex liggen inmiddels voor pampus op de bank….

Ze hebben hier gelukkig ook een Lidl waar we onze boodschappen doen. Dat hoort namelijk zo! Als je een camper hebt, dan doe je boodschappen bij de Lidl! Vooraf lezen we altijd de reviews van een camping op de app en of een camping goed wordt beoordeeld hangt onder meer af van het aantal km dat hij verwijderd ligt van een Lidl. Bizar hè!!! Maar het heeft ook voordelen, want elke Lidl is min of meer hetzelfde ingedeeld, dus inmiddels sjezen we in no time door zo’n winkel en hebben we alles wat we nodig hebben…

Het is leuk om hier een weekje lekker rustig te staan en veel te wandelen langs de mooie boulevard. Het weer is behoorlijk goed. Soms zon en dan 24 graden, maar zo nu en dan ook bewolkt. Maar gelukkig geen regen! Dat hebben we genoeg gehad! Na een week heb je het hier ook weer wel gezien hoor. In onze ‘straat’ staan veel Nederlanders en hier en daar hebben zij bordjes opgehangen met ‘Zonnelaan’. Gaat wel erg ver hoor vind ik… maar de meesten komen hier al jaren overwinteren en iedereen kent elkaar. En onderling maar zeuren en zeiken dat ze volgend jaar wel exact dezelfde plek willen en absoluut niet naast die en die willen staan. Zucht… wat een gedoe zeg…  Je kunt je maar ergens druk over maken.

Zaterdag gaan we weer verder en dan richting Valencia. Superleuke stad waar ik al eens geweest ben, maar Alex nog niet. En wat ook heel leuk is, we gaan daar onze vriend Frank en zijn dochter Ineke treffen! We kijken er naar uit!

1. Stef:
    20 oktober 2016
    bedankt voor de update! Heerlijk om zo mee te lezen......
    Ben benieuwd naar Valencia..... Weet Alex trouwens dat ik daar met jou geluncht heb ;))
  2. Jk:
    20 oktober 2016
    Leuk zeg! En lekker weer ! Nog lekker genieten !!
  3. Frank van der Hoeven:
    21 oktober 2016
    Yeah, we komen eraan! Gezellig, wij kijken er ook naar uit. Onder het genot van een sangriaatje weer eens bijkletsen met jullie, wereld/Europa reizigers ;-)
  4. Paco en Maaike:
    21 oktober 2016
    Hoi hoi!
    Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie en Puk :). We beginnen jullie toch wel te missen, dus we dachten even checken. Nu hebben we jullie toch weer even gezien op de foto's haha. Ook super leuk geschreven trouwens. Nog heel veel plezier, geniet ze in Valencia. Lieve groetjes, Paco en Maaike Team Crusio Hairfashion