Shkodër (aanvulling)

6 oktober 2016 - Shkodër, Albanië

Hallo, even een korte aanvulling op het vorige blog… We vertelden dat we het idee hadden dat het hier in Shkodër niet helemaal pluis is vanwege de vele politie die we zien in kolonnes, met bivakmutsen en in gepantserde voertuigen. Inmiddels hebben we het Albanese nieuws gevolgd en hieronder volgt een opsomming van wat er vandaag allemaal is gebeurd in het land:

1) In Shkodër zelf is een dubbele moord gepleegd. De dader is inmiddels gepakt;

2) Bij de havenstad Vlora is een speedboot aangehouden met daarin 743 kilo cannabis;

3) Eveneens in Vlora is 23 ton drugs onderschept en 7000 wietplanten;

4) In Mat (stadje) zijn 10.600 wietplanten in beslag genomen.

Dus we kunnen wel stellen dat de politie vandaag bezig is geweest met een grootschalige landelijke actie met betrekking tot het oprollen van drugsbendes (maffia). Dat verklaart een hoop! Hèhè gelukkig, we zullen vannacht weer goed slapen!!!

Wij zijn trouwens gisteren in het restaurant beschuldigd van het betalen met vals geld. Maar gelukkig is dat vandaag ook keurig opgelost met de eigenaresse... Eind goed al goed, dit laatste nieuws valt in het niet bij het bovenstaande, maar voor de zekerheid vertrekken wij morgenochtend naar Montenegro!

1. Frank van der Hoeven:
    7 oktober 2016
    Zo, genoeg ervaringen voor jullie eerste detective. En al die wiet. Daar heb je in Nederland gelukkig geen last van ;-p
  2. Pascal en Ingrid:
    8 oktober 2016
    Genoeg schrijfmateriaal nu voor je eerste bestseller...een misdaadverhaal...spannend!
    Ik koop m als eerste :-)
  3. Muriel:
    10 oktober 2016
    Na die mooie ervaringen het eerste gedeelte in Albanië, valt dit onveiligheidsgevoel in deze stad gelukkig beetje weg. Goede reis verder nu in Montenegro, groetjesMuriel